Garderober og Tøj

Børnene har deres egne garderobepladser i Åkanden. Det er selvfølgelig vigtigt at der er overtøj og fodtøj, der passer til årstiden. (husk endelig tydeligt navn på alt tøj, også løse hætter på jakker og lign.) Undgå halstørklæder og snore da de medfører en kvælningsrisiko, tænk generelt mere praktisk end moderigtigt.

Det er også vigtigt, at der er tilpas med skiftetøj i kurven. Kig i den jævnligt, så i er sikre på at der er nok til at klare et par tøjskift. Det kunne også være at jeres barn er vokset ud af det skiftetøj der ligger. Sørg også for at tøjet kan følge med når jeres barn vokser. Det er ikke super sjovt at lege i regn t-shirt og regn-shorts.

Vi har, i Åkanden, ikke en overflod af skiftetøj liggende så, hvis det er Åkandens skiftetøj der kommer med hjem så vær søde at aflevere det tilbage igen.

Ofte har jeres barn lavet tegninger eller andet. De bliver tit dedikeret som gave til mor eller far og lagt i deres skuffer og nogle gange på garderobepladsen. Senere på dagen har barnet måske glemt det, da der jo er grænser for korttidshukommelse, men tegningen ligger der stadigt. Det er vigtigt for barnet at få tingene med hjem og det er rart, at der bliver vist interesse for ens produktion og især for de tanker der ligger bag.  Så hvis der ligger tegninger eller andet så spørg jeres barn om, hvad meningen mon er med dem, så kommer de som regel i tanke om det.